Bali in a Nutshell

10 juli 2011 - Gili Travangan, Indonesië

Ik ben gelukkig! Zit op een eiland met mijn broer en mijn vrienden. Wordt er hier genoten van stapavondjes, stranddagen, scootertochten, surfplanken en de indonesische keuken. Bali in het kort:

Het andere geslacht
Naast het surfen en het liggen op het strand zijn daar de vrouwen. Ze zijn er voor ons na een zware dag surfen om de vermoeidheid uit onze lichamen te krijgen. Ons lichaam is hun tempel waar ze hun eigen lichaam offeren met zachte handen, lieve woorden en schattige geglimlach. Ze zijn er altijd en overal. We hoeven niet naar ze toe, nee ze komen naar ons. Eén blik is genoeg om een harem te verzamelen en er één of stoms twee uit te kiezen. En ze komen overal, op het strand of de hotelkamer. Ze verwennen en brengen ons daarmee in andere sferen. Totdat we er klaar mee zijn, ze hun spullen bij elkaar pakken en weg gaan. Zodra ze er niet meer zijn vallen we als een blok in slaap, om wakker te worden en uit te kijken naar de volgende vrouw. Want nee, twee keer dezelfde gaat een beetje vervelen, hoe goed ze ook mag zijn. En al dat heerlijks voor maar een paar dollar: Mister? You want another massage?

Harry
If you want Icecream, look for the yellow sunglasses: That's Harry!
Elke dag loop Harry met zijn fel gele zonnebril, zijn eeuwige glimlach en zijn koelbox vol met ijs over het strand om te verkopen. Harry maakt een praatje, biedt je eens "speciale" prijs aan en loopt lachend weer verder. No money, No honey is zijn slogan. Zodat hij de volgende dag weer kan vertellen dat hij weer gesport heeft de voorgaande nacht. Harry is onze vriend geworden, als er trek is wordt er op de gele zonnebril van Harry gewacht. Zoals Harry zijn er nog veel meer: Harry's die ook ijsjes verkopen, maar ook Harry's die pijl en boog, handoeken, hoedjes en petjes of biertjes verkopen. Vrouwelijke Harry's die je een massage aanbieden of fruit verkopen. Kleine Harry's die armbandjes verkopen in plaats van naar school gaan of grotere Harry's die je overal heenbrengen op de scooter en zich met negentig over de snelweg heenjagen met twee passagiers voor een schamele drie euro. Dit is het werk van alle Harry's , die op goed geluk elke dag naar Kuta Beach komen en hopelijk wat geld mee naar huis nemen. Zodat Harry's kinderen naar school kunnen en ander werk kunnen doen als papa of mama.

Verademen
Bali is een paradijs. Waar in Australie elke dollar omgedraaid werd is elke rupiah een daalder waard, of misschien wel twee. Deelde ik in Darwin een kamer met elf(!) andere, heb ik op Bali voor hetzelfde geld een eigen kamer waar mijn ontbijt op bed gebracht wordt. Is buiten de deur eten goedkoper als budget koken in Australië en kan je opeens wel dat biertje op het terras nemen. Het budget leven in Australië  had zeker zijn charme, was een biertje of een goede kop koffie een luxe. Maar het is toch ook wel heerlijk dat ik nu écht vakantie heb!

Verder blijf ik genieten van het land en de mensen om me heen, het is heerlijk om mensen van thuis en Sjoerd om me heen te hebben, totdat ik op zeven augustus naar huis vlieg!

X Thijs

1. hans:
    10 juli 2011
    Ja je bent maar een keer jong en moet alles ervaren hebben en geld doet wonderen, hier in Holland hebben we ook heel veel handige harries c.q ZZP'ers zoals ze tegenwoordig heten.
    Nog een maandje dan ben je weer thuis in ons koude kikkerlandje vol met mooie verhalen en herinneringen!!

groetjes Hans en Tiny
  2. Gerrieta:
    Hey Thijs,
    Fijn dat jullie zo genieten!!
    Net je verhalen gelezen, erg leuk!!
    Inderdaad fijn, als je dan met broer en vrienden dit kan ervaren.....
    Enjoy Life together there !!
    Groetjes van ons uit Akercity....
    p.s. Geef een HUG aan Rick van ons XX

Jan Gerrieta Chérita en Lily
  3. ellen boots:
    10 juli 2011
    jij gelukkig, wij gelukkig...

liefs
  4. Mario:
    11 juli 2011
    Mooie uitspraak moeder Boots, genieten al die chill out verhalen
  5. tonneke:
    11 juli 2011
    Super Thijs, beter zo dan andersom eerst Bali en dan....
    Lekker met je broer en je eigen vrienden, geweldig.
    hier hebben we heerlijk weer dus ook genieten in de achtertuin met een drankje!
    nog veel plezier gr. aan Geert!
  6. Ellen de Geus:
    11 juli 2011
    Te gek hoor Thijs, genieten maar nu het nog kan. Voor jou en Geert een dikke kus.
  7. anneke de geus:
    12 juli 2011
    ja jongen dat was mij allemaal al bekend.
    Dus genieten maar !!!!!!!!!!!
    groetjes en thuis is alles weer ff anders
  8. Tobias:
    14 juli 2011
    Ha die Thijs,

mooi om te lezen dat je nu EINDELIJK (;-)) aan het genieten bent! Maak er optimaal gebruik van en heel erg veel plezier daar kerel!

Tot snel, Tobias.
  9. marijk:
    23 juli 2011
    Thijs, geniet je nog een beetje met je grote broer...
    Wel de "laatste loodjes" , man, hier is het aftellen begonnen. Groet en kunuffel van je mokum.
  10. jaap:
    2 oktober 2011
    Zelfs een paar maanden later kan ik er nog steeds van genieten. Mrgoed ik wist dat je aardig kon schrijven, dus vandaar dat ik hem ff gegoogled had om te kijken welke verhaaltjes ik nog niet had gelezen.